Een goed begin.....

2 mei 2018 - Maribor, Slovenië

Oke, dag 3 in Slovenië. Maandag ben ik na een 10 uur durende reis aangekomen in Maribor. Ik kreeg een rondleiding door het gebouw en het theater is werkelijk prachtig (zie foto). Gisteren en vandaag zijn feestdagen in Slovenië, dus werd ik alleen gelaten.

Helemaal prima, want dan kan ik een beetje acclimatiseren. Dus gisteren stond ik met goede moed op om de stad te gaan verkennen, maar de deur bleek op slot te zitten en van de deur heb ik geen sleutel (alleen een pasje waarmee ik vanaf de buitenkant naar binnen kan).

Blijkbaar neemt gedurende de feestdagen ook niemand zijn/haar telefoon op. Dus ik zat opgesloten.... Gelukkig had ik het nodige leeswerk en voldoende eten, maar het is best gek om in een gebouw opgesloten te zitten in Slovenië.

Vanochtend(woensdag) kwam een fanatieke poppenmaker binnen om op z'n vrije dag te gaan werken. Dus de deur is open: hoera! Nu dat probleem is opgelost ben ik met twee nieuwe projectjes bezig:

1. Zorgen dat de douche warm water geeft
2. Zorgen dat ik normaal op mijn bed kan liggen zonder mijn rug te breken.

Dat laatste heb ik inmiddels redelijk gefixt door 15 kussens van stoelen onder mijn dekbed te leggen. Nu kan ik redelijk comfortabel liggen, maar voor 2 maanden vind ik dat wel iets te primitief. Daarnaast vrees ik dat ik tot morgen moet wachten voordat iemand naar de douche kan kijken. Heel kort douchen is wel eco-friendly, zullen we maar zeggen.

Morgen begint nog een projectje, namelijk mijn stage. Ik houd jullie op de hoogte!

Lutkovno gledelische maribor foto