Première en topla voda

14 mei 2018 - Maribor, Slovenië

Dubro jutro,

Vandaag zit ik er alweer precies 2 weken en de tijd gaat toch wel hard. De afgelopen twee weken zijn continue lange dagen geweest waarbij ik elke repetitie heb bijgewoond en tips heb gegeven en daarnaast ook hetdecorteam tot in de late uurtjes heb geholpen. Na de try-outs en was het zaterdag (12-5-18) zo ver: de Premiére. Deze ging ontzettend goed en was helemaal uitverkocht.

Super fijn en daarna was taart en wijn(lees: heel veel wijn). Ik merk ook dat ik steeds beter sloveens kan verstaan en dat ik elke dag nieuwe woorden leer. Het is wel echt een bizar lastige taal.

Deze week is er wat minder te doen voor mij in het theater. Dus ik ga voor 3 dagen naar de hoofdstad Ljubljana. Daar ga ik voorstellingen bezoeken en naar het Puppet Museum. Daarnaast heb ik dan ook eindelijk tijd om wat meer met mijn onderzoek aan de slag te gaan. Ik doe onderzoek met de vraag: 'Hoe zorg je er voor dat poppen tot leven komen en tot de verbeelding kunnen spreken?' Soms lukt dat heel goed en het andere moment leeft een pop toch niet echt. Dat heb ik ook bij de voorstelling waar ik regieassistent ben geweest gezien. De ene pop leeft meer dan de andere.

In ieder geval ga ik daar lekker mee aan de slag en ik houd jullie op de hoogte.
In Ljubljana heb ik hopelijk eindelijk topla voda als ik wil douchen.

Joe!

premiera

1. Anouk Saleming:
    29 mei 2018
    Hoi Rick, wat schrijf je leuk! Fijn om mee te lezen met je avonturen :)